N A T T A H - We are the fallen angels.

Alla inlägg den 22 november 2015

Av Natalie - 22 november 2015 21:57

Men för att göra detta krävs det att ni fotograferar i RAW format (tips: fota i jpg+RAW). Camera Raw är egentligen ett av det första man ska lära sig, men jag har alltid fotat i JPG men det ska jag inte längre. Kolla bara skillnaden 


Före: 

 


Efter i camera raw: 

 


bildbehandling efter camera raw i photoshop: 

 


Av Natalie - 22 november 2015 02:57

Alltså helvete vilken kväll, först var jag faktiskt inte alls taggad men det var ju trots allt min bästaväns födelsedag... och jag ångrar inte att vi drog ut! Förbokade biljetter till la cardinal. 


Först "förfesta" vi hemma hos mig, bara jag och Filip. Förfesta och förfesta... vi rättare sagt... eller rättare sagt JAG hällde i mig lite dricka haha! Shotade lite snabbt innan vi drog och jag var ganska onykter när vi mötte upp dom andra. Drog ut till perongen och tog en drink och sen var vi tvugna att sticka till Cardinal för att få stämplen under tiden som biljetterna gällde. Vi tänkte först dra till tivoli också och sen ta sista timmarna på Cardinal.. Men det var så sjukt roligt på Cardinal så vi stannade där hela natten! Och jävlar.. detta kommer göras om! 


Vaknade upp med fötterna svullna, jag hade tydligen fätt två knäskålar på samma ben, bara att den andra hade blåmärke (alltså att jag hade slått in benet så hårt) och höften var öm. träningsvärk i överkroppen... jag snubblade 3 gånger på dansgolvet.. fyfan vad pinsamt men det var fan inte lätt att stå med högklackade skor och tequila fylla.. men kul hade jag! När vi skulle hem grät jag nästan för jag hade så ont i mina fötter! och vakna upp med världens smärta! Men ikväll blev film, pizza och spel! 


Förresten, jag vet att alla pratar om det och jag måste också säga! men fyfan vilken fin snö vi fått! Så imorgon ska det fotas!! 


           

Av Natalie - 22 november 2015 02:02

         

Fråga mig

190 besvarade frågor

Få direkt inlägg?

Klocka

Presentation


Nattah Simonsen, 18 år. Fotar med min Canon 70D och ibland Canon 400D. Läser mitt sista år på LBS - media, och älskar att fota, mysiga kvällar och spela. Driver även företag med 2 andra tjejer, Dixie UF samt driver projektarbete under marknadsföring.

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Arkiv

översättning


Ovido - Quiz & Flashcards