N A T T A H - We are the fallen angels.

Alla inlägg den 6 juli 2015

Av Natalie - 6 juli 2015 03:04

Nu när den super duper starka och underbart härliga vädret är i Sverige (även om det håller på att vända nu). Så är det jätte viktigt att verkligen hålla sin bästavän vaken och underhållen! Nämligen er egna hund (eller katt för den delen). 

Här är mina egna råd och tips som jag verkligen vill dela med mig utav! Det är jätte viktiga och väldigt enkla och billiga tips! (jag använder mig utav det mesta själv) 


1. Raka er hund! Spelar ingen roll om ni har en långhårig och fin hund. Jag har själv en utställningshund (som inte tävlar) och jag ser hellre min hund glad än ledsen. Att raka er hund gör susen! Man kan verkligen känna deras glädje när de kommer hem ifrån "frisören". Hund frisör är rätt dyrt, men vill man ha det fint och snabbt så får man lägga runt 500 kronor på det! Sen kan man bara fortsätta att raka hunden i efterhand! En gång i veckan passar jätte bra att bara trimma hundens mest håriga ytor! Tänk ifall ni hade gått med en pälsjacka i denna värmen? Vi hade svimmat! Och lika viktigt är det för er hund! 


2. Har ni en större pool så gå och bada med er hund! Jag gör det även om min hund verkligen HATAR vatten! Jag håller han inte inne i poolen en längre stund, 1-2 minuter räcker! Allt handlar om att hunden ska få en svalkande känsla! Flytta er hund lite fram och tillbaka och låt den få flaxa lite med tassarna! Och glöm inte att man INTE ska doppa hunden direkt, de kan få lite chock tillstånd! Ta det försiktigt! Samt att låta dom simma är jätte bra för lederna! 


3. Köp hem en mini pool till er hund! Enbart ifall er hund gillar vatten! Jag har tyvärr det problemet att min hund hade inte självmant gått in i mini poolen! Men det är en bra idé ifall man vill att hunden ska kunna göra något själv! 


4. Byta vatten super ofta! En gång i timmen ifall ni har vattnet utanför huset! Och 3-5 gånger om dagen inomhus! Hundar svettas ju om tungan! Lika bra att hålla den delen sval! 


5. Och förfan! Lås inte in er hund i bilen! Ta inte ens med hunden någonstans! Låt honom eller henne vara hemma! Hunden mår självklart mycket bättre av att sitta hemma och sova än att åka i en bil som kväver dem! 


6. Kortare runder att kissa! Hundar vill faktiskt inte vara i solen när man är ute! Speciellt inte överviktiga hundar! Det bränns! Och är inte alls kul! Funkar lite bättre när man blöter ner hunden innan kisse-rundan! 


     


Av Natalie - 6 juli 2015 02:52

Herregud vilken helg! Bjuder dock på bilder imorgon för har inte orkat lägga tid på dom :c 


Men imorgon har jag också saker att göra. Till exempel plocka undan det sista sen helgen. Och det är rätt mycket kvar faktiskt.. 

Och sen ska jag faktiskt ägna lite tid åt mig själv, så jag har planerat att epilera mina ben imorgon! Fan på tiden... haha! 

Och så ska jag ju fixa klart bilderna sen i helgen! 


Hoppas ni andra har haft en bra helg, för det har jag! :D 


 

Tidigare månad - Senare månad

Fråga mig

190 besvarade frågor

Få direkt inlägg?

Klocka

Presentation


Nattah Simonsen, 18 år. Fotar med min Canon 70D och ibland Canon 400D. Läser mitt sista år på LBS - media, och älskar att fota, mysiga kvällar och spela. Driver även företag med 2 andra tjejer, Dixie UF samt driver projektarbete under marknadsföring.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2015 >>>

Arkiv

översättning


Ovido - Quiz & Flashcards