N A T T A H - We are the fallen angels.

Alla inlägg den 2 juli 2015

Av Natalie - 2 juli 2015 01:15

vet jag är superblek! Men vad tycks? :D 


 

Av Natalie - 2 juli 2015 00:51

Varför är photoshop så viktigt för mig? Jag har precis fixat photoshop cc till min mac, finally! och tänkte visa vad jag gör med mina bilder! 

Ni kanske tycker att "ja men du gör väl inte mycket med dina bilder?" , nej det gör jag faktiskt inte, jag anser att bilderna ska vara så naturliga som möjligt! Men det finns en hel del grejer att göra med bilderna! För att neutralisera mina bilder så beskriver jag kortfattat, sen om jag ska göra något mer avancerat så gör jag ju det självklart och då använder man fler lager! Men detta är vad jag gör som en grund!

För det första så ändrar jag ljuset och kontrasten för att bilden inte ska vara för mörk eller ljus (jag vet att man brukar göra det i camera raw men har haft ett och annat problem med att föra över bilder till photoshop senare och därför gör jag det i photoshop) 

Sen lägger jag mer skärpa på det som ska sticka ut mest och oskärpa i bakgrunden. 

Senare använder jag snabbvals spöet och markerar mina ögon, trycker senare på ljus och kontrast och höjer ljuset samt kontrasten för att ögonen ska sticka fram ännu mer!

Efter det så kanske bilden är för röd eller blå, alltså kall eller varm, kan även vara grön beroende på ljuset, och därför neutraliserar jag med motsatta färg för att vå en så neutral bild som möjligt. 

Ibland tycker jag att bilden behöver piffas upp och läger oftast på ett svart och vitt lager, ändrar färgerna och sänker opaciteten till typ 30% (gör det som är meset bekvämt för dig) och kan senare ändra inställningar, jag använder för det mesta mjukt ljust!


   

Tidigare månad - Senare månad

Fråga mig

190 besvarade frågor

Få direkt inlägg?

Klocka

Presentation


Nattah Simonsen, 18 år. Fotar med min Canon 70D och ibland Canon 400D. Läser mitt sista år på LBS - media, och älskar att fota, mysiga kvällar och spela. Driver även företag med 2 andra tjejer, Dixie UF samt driver projektarbete under marknadsföring.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2015 >>>

Arkiv

översättning


Ovido - Quiz & Flashcards