N A T T A H - We are the fallen angels.

Alla inlägg den 7 mars 2016

Av Natalie - 7 mars 2016 22:36

Tjaaa! Vet ni? Jag har faktiskt tagit ett beslut just nu i mitt liv som jag hoppas kommer bli bättre ekonomiskt och för hälsan. Jag känner mig rätt omotiverad just nu till det, för att vara hälsosam är inte min starkaste styrka. Att gå till gymmet och äta nyttigt är verkligen inte min grej. Och ja, jag har inställningen att varför ska jag äta nyttigt och tänka på vad jag äter när jag lever engång och bör jag då inte leva för mig själv då? Ja, så har jag tänkt väldigt mycket och jag har aldrig brytt mig riktigt om vad jag trycker i mig eller hur mycket då jag har en förmåga att stanna i en max vikt och är inte rädd för att bli överviktig :) Och skulle jag bli det, so what? Jag mår bra av min kost! När det börjar bli farligt är då man ska tänka på det, annars så skiter jag egentligen i vilket. Men nu har jag börjat tänka på min ekonomi och att min hälsa börjar bli väldigt dålig. Inte för att jag börjar bli lite mullig (åååh, jag har blivit så söt! Massa mys på magen!) utan för att jag har fått jätte stora problem med min mage. Verkligen enorma. Jag tror jag har gått nu i en vecka och haft magont och det kommer framförallt efter att jag ätit och när jag ska sova samt gå upp ur sängen. Och jag har det från och till, då jag har fått diagnoserad magkatarr, men egentligen, som jag sa till morsans kompis... jag skulle behöva kolla upp det där ordentligt då medicineringen inte fungerar... gastroskopi hade nog faktiskt varit svar på mina frågor. Menmen, vi ger det en chans med kosten! 

Så nu ska jag, istället för min vardagliga intag av energidricka och chocklad, byta ut det till vatten/iste/te/saftliknande och frukt i skolan. Jag har som en extra kick i plugget att jag är tvunget att äta något när jag pluggar. Ibland när jag är tvungen att sitta hemma en hel dag och plugga inför prov eller göra klart stora uppgifter, så ber jag morsan sticka iväg och köpa hem godis, och då menar jag typ en liten godispåse så jag kan tugga men morsan har stora krav på mig och tvingar mig till att vara ett A-barn (haha tvingar gör hon inte, men hon vet att jag kan) och köper alltid stora portioner av allt som finns att tugga på och det som är gott haha! 

Så ekonomiskt kanske jag spenderar 40 kronor på energidricka och chocklad om dagen I SKOLAN, sen ska vi diskutera när jagkommer hem, jag är energidricksberoende om ni inte visste det... där lägger jag kanske 20 kronor till samt att om det är äcklig mat i skolan så äter jag alltid ute. Dvs att en vanlig dag för mig hade jag kunnat spendera runt 100-120 kronor på bara mat och dryck. Inte okej längre nattah! inte okej! jag är faktiskt inte en rik student! Så nu blir det att dra ned på det och inga större mängder då ett äpple kanske kostar 5 kronor medan ett chocklad kostar 12. Smart va? Sen kan man köpa liptons iste på willys som du gör hemma själv för 7 kronor, det ger fan över en liter! Smart! och ta med bara! 

plus att jag får en bättre kost som inte innehåller så extrema syror (förutom de mer exotiska frukten) och ingen kolsyra! :) 

Men nu är det bara motivation för det och träning också! 


Men idag har jag varit i skolan och hållt på med det sista inför mässan på torsdag med företaget och sen har jag kommit hem och fortsatt kan man säga. 


   

Tidigare månad - Senare månad

Fråga mig

190 besvarade frågor

Få direkt inlägg?

Klocka

Presentation


Nattah Simonsen, 18 år. Fotar med min Canon 70D och ibland Canon 400D. Läser mitt sista år på LBS - media, och älskar att fota, mysiga kvällar och spela. Driver även företag med 2 andra tjejer, Dixie UF samt driver projektarbete under marknadsföring.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016
>>>

Arkiv

översättning


Skapa flashcards